söndag 6 februari 2011

Låt skaparglädjen inspirera dig idag!

När vi var små blev vi alltid motiverad av att skapa något kreativt-från en teckning till att skapa en liten figur. Vi fick låta fantasin att flöda och det var alltid roligt!
Men hur är det när man blir äldre? Det finns faktiskt massor av alternativ:
Det finns ju underbara platser som Medborgarskolan, Studiefrämjandet, Sensus osv där man kan gå och vara kreativ .
Om man vill ta initiativet att göra något själv så kan man alltid besöka Panduro eller varför inte gå in på CChooby  och beställ något ifrån deras sortiment.
När vi var liten så hade vi på agendan att få vara kreativ-när vi blir äldre få vi skapa oss tiden! Ibland är det inte lika lätt med barn jobb,familj, vänner på schemat.
Jag får perioder då jag kan måla flera tavlor på en helg, ibland får jag känslan av att leka fotograf och beger mig ut för att bli inspirerad, några dagar kan jag känna att jag vill illustrera olika bilder.
Och ibland så får jag alldeles idé-torka! Sånt händer, för mig att handlar det om att skapa sin tid att inspireras på nytt. Ibland kan det ta flera månader innan det kommer tillbaka, ibland några dagar.

För mig handlar det om det magiska av att få skapa någonting ifrån grunden! Det är en fantastisk känsla! En nyvaknad energi som spirar i kroppen!


Så varför inte bli barn på nytt och sätt igång med att skapa och ha roligt medan du gör det!
Ha en underbar söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar